Links

Erschienen am 20.8.2013

David Miranda, schedule 7 and the danger that all reporters now face (Alan Rusbridger, The Guardian)
"The mood toughened just over a month ago, when I received a phone call from the centre of government telling me: ‚You’ve had your fun. Now we want the stuff back.‘ There followed further meetings with shadowy Whitehall figures. The demand was the same: hand the Snowden material back or destroy it."

Schön blöd (Nadja Schlüter, Süddeutsche.de)
Nadja Schlüter trasht die neuerdings von Google finanzierte YouTube-Erklärbärsendung "Jung & Naiv": "’Tilo Jung revolutioniert den Journalismus auf Youtube‘, schrieb der Tagesspiegel. Würde das stimmen, wäre es ziemlich traurig für den Journalismus. Und für die Revolution."

Al Jazeera America Promises a More Sober Look at the News (Brian Stelter, NYTimes.com)
"Al Jazeera America is the most ambitious American television news venture since Rupert Murdoch and Roger Ailes started the Fox News Channel in 1996. (…) ‚Viewers will see a news channel unlike the others, as our programming proves Al Jazeera America will air fact-based, unbiased and in-depth news,‘ said Ehab Al Shihabi, the channel’s acting chief executive, on a news conference call last week. He was explicit about what will be different, saying, ‚There will be less opinion, less yelling and fewer celebrity sightings.’"

whistle.im: FaaS – Fuckup as a Service (nexus, ccc hannover)
"Nur eins leistet diese Software tatsächlich: Aktuell wird whistle.im als WhatsApp-Alternative gehandelt. In Sicherheitsmängeln steht es damit seinem Vorbild in nichts nach."

Eine Videobotschaft von Johannes B. Kerner zum Start des „Neo Magazin“
Werbung für „Neo Magazin“, die neue Sendung von Jan Böhmermann, ab dem 31. Oktober auf ZDFneo.