Klicks #15

Erschienen am 6.12.2014

You Can’t Make it on YouTube Anymore
Hank Green, Medium
„… You’re going to have to lay down some cash and some plans before you get started. And maybe you need even more than that. Maybe you need a bump from a big YouTuber or a bit of a marketing budget. And, yeah, maybe all of this is going to require an investment… along with the necessary connections and savvy to acquire and manage that investment.“

Aliens in the Valley: The complete history of Reddit
Seth Fiegerman, Mashable
„Reddit is a case study for how a website can attract a large and dedicated user base, in spite of some chaos and lack of direction inside the company, and then struggle to convert that popularity into a viable business. It’s a reminder that sometimes the hardest thing for a tech company isn’t building a devoted community, but figuring out what to do with it.“ (Die Geschichte von MetaFilter ist auch spannend!)

So attraktiv wie Fracking und Atomkraft
Günter Hack, Zeit Online
„Das sorgsam über Jahrzehnte hinweg aufgebaute Image von Amerikas sauberer High-Tech-Industrie als Quell immer neuer Wunder, vollbracht von einem nicht abreißenden Strom immer neuer junger Genies: Es ist angekratzt. Dank scheinbarer Mutanten wie Uber droht die Internetwirtschaft ähnlich attraktiv zu werden wie die Atomkraft.“

Inside the Destruction of a 100-Year-Old Magazine
Lloyd Grove, The Daily Beast
Über den radikalen Umbau von „The New Republic“: „Facebook billionaire Chris Hughes and his lieutenant from Yahoo gut one of journalism’s great publications, setting off waves of resignations and tears.“

Ein „Zeit“-Leser kostet 16 Cent
Thereisa Enzensberger und Hannes Grassegger, Krautreporter
„Deutsche Medienhäuser kämpfen in ihren Zeitungen und Magazinen meist engagiert für den Datenschutz. Doch manche handeln gleichzeitig mit ihren Kundendaten.“

56% of Digital Ads Served Are Never Seen
Alex Kantrowitz, AdAge
Google bewirbt ein Produkt namens „ActiveView“ mit Zahlen, nach denen angeblich die Hälfte an ausgelieferter Werbung gar nicht von Menschen gesehen wird – weil die Werbung außerhalb des sichtbaren Browserfensters liegt oder Bots und nicht Menschen Seiten abrufen. Dazu kommt außerdem, dass durch die Nutzung von AdBlockern bei vielen Abrufen ohnehin keine Werbung mehr ausgeliefert wird.

An Interview With Darkside, Russia’s Favorite Dark Web Drug Lord
Andy Greenberg, Wired
„First, it’s written in the Russian language, and caters to only Russian clientele. Second, it’s the longest-surviving crypto market out there; It’s outlived both the Silk Road and Silk Road 2. And third, there’s the unusual figure behind it: A chatty, no-nonsense drug lord who goes by the name of Darkside.“

Amazon’s Many Businesses: Here’s a Map to Keep It All Straight
Brad Stone, Business Week
Tolle Infografik.

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