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Erschienen am 2.2.2013

Wie ein Journalist mit Lousy Pennies gut verdient (Karsten Lohmeyer, Lousy Pennies)
Martin Goldmann verdient mehrere Tausend Euro mit Google im Monat und nennt das Journalismus. Karsten Lohmeyer fragt nach: "Also jetzt mal ehrlich. Ich habe mir Tippscout.de angesehen. Das sieht mir auf den ersten Blick nicht aus, wie ein seriöses, journalistisches Angebot. Eher wie eine jener Content-Farmen, deren einziger Sinn und Zweck es ist, arglose Internet-Nutzer per Suchergebnis anzulocken."

North Dakota Went Boom (Chip Brown, New York Times Magazine)
"It’s hard to think of what oil hasn’t done to life in the small communities of western North Dakota, good and bad. It has minted millionaires, paid off mortgages, created businesses; it has raised rents, stressed roads, vexed planners and overwhelmed schools; it has polluted streams, spoiled fields and boosted crime. It has confounded kids running lemonade stands: 50 cents a cup but your customer has only hundreds in his payday wallet."

On Slow Journalism (Evan Osnos, The New Yorker)
"Journalism offers far fewer chances these days to roam the globe for a paycheck. But adventurers like Karnow and Salopek should give some solace to the aspiring vagabonds out there who wonder if foreign correspondence isn’t still one hell of a way of life."

Tim Berners-Lee warnt vor Mobilgeräten ohne Root-Zugriff (Florian Kalenda, ZDNet)
Bericht von einer Rede des Web-Erfinders Berners-Lee: "Recht auf Root-Zugriff auf Ihr System" – also volle Administratorrechte auch auf einem Smartphone – "ist ein zentrales Problem", sagte er bei einer Linuxnutzer-Konferenz in Canberra, Australien. Ein Gerät, das dem Anwender dieses Recht nicht einräume, diene einem fremden Herrn. "Das Recht auf Root ist das Recht, Dinge zu speichern, die so laufen, wie Sie es wollen."

Are You a Cover Junkie? (Audience Development)
A Q&A with Coverjunkie.com’s founder Jaap Biemans. „The hardest part about Coverjunkie is editing the covers and then telling art directors that their covers are not creative enough, and that I can’t post them. I try to email everyone to explain. I hate disappointing people because I know they’re trying to create sweet stuff. But again, I have to be rigorous; when there are weak covers on the website it loses its strength.“